Hvad er Karma Bobbelfrø?

Skrol har fået et nyt skud på stammen. Med “Karma Bobbelfrø” har vi skabt nogle tematiske rammer for Skrol, som giver eleverne mulighed for at arbejde med eventyr på en spændende måde. Karma Bobbelfrø henvender sig primært til dansk undervisningen, men kan sagtens brede sig ud til andre fag, og fungere som en overordnet tematisk ramme for at arbejde med Skrol.

Vi har valgt at dele hele Karma Bobbelfrø projektet på en åben Padlet side, så du hele tiden kan følge med i alt det nye vi tilføjer. Her finder du både videoer, skabeloner, lærervejledninger mm. Til fri kopiering og afbenyttelse. Så du kan komme i gang med at bruge Karma Bobbelfrø i din undervisning.

Du kan finde hele Karma Bobbelfrø projektet her, eller ved at klikke på billedet nedenfor:

IMG_2218


Hvad går Karma Bobbelfrø ud på?

Karma Bobbelfrø er tænkt som en tematisk ramme for Skrol, der gør det både nemt, hurtigt og genkendeligt at arbejde med Skrol i dansk undervisningen. Men Bobbelfrø kan sagtens anvendes i andre fag også. Det er kun fantasien, der sætter grænserne.

Med Karma Bobbelfrø, er det tiltænkt at:

Eleverne skal høre om eventyrgenren.
– Eleverne skal kende til Eventyrs tal, personer og magiske væsener.
– Eleverne skal gennem leg med Skrol og figuren Bobbelfrø skabe eventyr.
– Eleverne skal med hjælp skrive deres eventyr som tegneserie.


Dannelse i undervisningen.

Målet med “Karma Bobbelfrø” er at arbejde med eventyr, så eleverne tilegner sig viden om Eventyr og dets elementer på en legende måde. Forløbet er bygget op, så vi som undervisere giver plads til, at dannelse bliver en naturlig del af undervisningen med overskrifter som; Etisk, Demokratisk, Selvoverskridende og kritisk konstruktivt. Der er undervejs både “skal-opgaver,” men også faste rammer hvor eleven får mulighed for at komme med helt unikke og personlige løsninger. Samtidigt bliver eleverne udfordret på kreativitet, innovation og iværksætteri. Gennem disse opgaver er der også et grundlæggende element af samarbejde, og ikke bare at skulle skabe sin egen historie, men også at forholde sig til andre elever og deres input.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s